IT inom biologi

Support

Om du behöver hjälp med din dator eller annat som har med IT att göra så ska du vända dig till biologiska institutionens helpdesk. Den når du genom att skriva ett e-postmeddelande till helpdesk [at] biol [dot] lu [dot] se.
Obs! Du kan bara mejla Helpdesken från din biol-adress.

Ett annat sätt att nå helpdesken är genom att gå till webbsidan helpdesk.biol.lu.se. Där loggar du in med ditt LUCAT-id och fyller i ett färdigt formulär. Här har du också tillgång till aktuella FAQ's.

Programavtal

Kontakta våra programansvariga i IT-gruppen genom Helpdesk helpdesk [at] biol [dot] lu [dot] se när du behöver programvara till din dator. Information om gemensamma avtal för Lunds universitet  hittar du på LDCs Programförmedling (extern webbplats).

Inköp av IT-utrustning

Kontakta i första hand helpdesk [at] biol [dot] lu [dot] se, så får du hjälp med inköp och installation.

E-postlistor

Institutionen har följande centrala e-postlistor:

  • Anslagstavlan (institutionens personal + intresserade med anknytning till biologi, alla kan skicka)
  • Biologi (endast institutionens personal, endast administrationen kan skicka)
  • Biologistudent (för institutionens studenter)

Utöver dessa finns listor till respektive enhet. Medlemskapet på listorna är automatisk efter verksamhetsroll i Lucat.