Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Timavlönades tidrapportering

Du som är intermittent anställd, det vill säga timavlönad, ska rapportera din arbetade tid digitalt i Primula SSC (detta gjordes tidigare på papper). För att kunna rapportera i Primula SSC behöver du en Lucat-inloggning. Om du inte har det så hör snarast av dig till den som är ansvarig för din anställning, eller till din personaladministratör vid institutionen.

Så här tidrapporterar du

Så snart som möjligt efter att ditt arbete varje månad är slutfört, men senast den 3 i månaden efter, ska du logga in med ditt Lucat-id i Primula SSC och själv rapportera in arbetade timmar. Skriv i meddelanderutan/kommentarsrutan vem som är ansvarig för din anställning och kort beskrivning vad du arbetat med. Därefter ska du skriva ut en kopia som lämnas till den som är ansvarig för anställningen. Skapa en rapport per månad, det är viktigt att du rapporterar arbetad tid på rätt timanställning (om du arbetar på flera institutioner).

Den som är ansvarig för anställningen garanterar att rapporterade timmar stämmer och anger kontering, sätter sin signatur på den utskrivna rapporten, och lämnar den till personaladministratören på sin enhet senast 6:e varje månad. Om det sistnämnda steget är svårt att genomföra praktiskt (till exempel för att personen i fråga inte är på plats) så går det även bra att den som är ansvarig för anställningen intygar timantal och kontering till personaladministratören via e-post.

Personaladministratören granskar och skickar vidare rapporten i Primula SSC, där den ska attesteras och gå till utbetalning.

Om du inte har ett konto i Nordea eller ett bankkonto som är anslutet till Nordea, behöver du fylla i uppgift om bankkonto (info på Medarbetarwebben).

OBS! Rutinerna kan skilja sig åt mellan biologiska institutionen och andra institutioner! Kontrollera alltid vad som gäller på den institution du arbetat.

Administratörer personalfrågor

Sara Bengtsson
Personaladministratör
Biologiska institutionen

Telefon: 046 222 93 50
E-post: Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se

Ewa Kralik
Personaladministratör
Biologiska institutionen

E-post: Ewa [dot] Kralik [at] biol [dot] lu [dot] se

Adam Niekrasz
Personaladministratör
Biologiska institutionen

Telefon: 046 222 02 85
E-post: Adam [dot] Niekrasz [at] biol [dot] lu [dot] se

Izabella Sec
Personaladministratör
Biologiska institutionen

Telefon: 046 222 79 21
E-post: Izabella [dot] Sec [at] biol [dot] lu [dot] se