Så här gör du för att avstämma timanställningar
Våra timanställda rapporterar själva in sina arbetsdagar för föregående månad i Primula och det är din uppgift som timavstämmare att:
- kontrollera att timmarna stämmer
- komplettera ärendet med kontering
- attestera rapporten
De timanställda ska rapportera och skicka ärendet vidare till timavstämmaren senaste den 3:e varje månad.
För att säkerställa att alla våra timanställda får sin lön utbetald på ordinarie löneutbetalningsdag måste du som är timavstämmare göra en avstämning senast den 6:e varje månad. Kontrollera därför Primula regelbundet.
Om du vill kan du genom Primula få ett mejl varje gång du har ett ärende att handlägga. Välj: Min sida -> Personliga inställningar -> Kryssa ur rutan ”Skicka ej e-post om nya ärenden”.
Tänk på att det kan inkomma ärenden även efter brytdatumet, så var uppmärksamma på det. I mån av tid kan du processa även dessa ärende.
Administratörer personalfrågor
Sara Bengtsson
HR-administratör
Telefon: 046 222 93 50
E-post: Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se (Sara[dot]Bengtsson[at]biol[dot]lu[dot]se)
Jessica Edwinsson
HR-administratör
Telefon: 046 222 02 85
E-post:Jessica [dot] Edwinsson [at] biol [dot] lu [dot] se
Izabella Kehlmeier (föräldraledig)
HR-administratör
Ewa Kralik
HR-administratör
Telefon: 046 222 79 21
E-post: Ewa [dot] Kralik [at] biol [dot] lu [dot] se (Ewa[dot]Kralik[at]biol[dot]lu[dot]se)