Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Så här gör du för att avstämma timanställningar

Våra timanställda rapporterar själva in sina arbetsdagar för föregående månad i Primula och det är din uppgift som timavstämmare att:

  • kontrollera att timmarna stämmer
  • komplettera ärendet med kontering
  • attestera rapporten

De timanställda ska rapportera och skicka ärendet vidare till timavstämmaren senaste den 3:e varje månad.

För att säkerställa att alla våra timanställda får sin lön utbetald på ordinarie löneutbetalningsdag måste du som är timavstämmare göra en avstämning senast den 6:e varje månad. Kontrollera därför Primula regelbundet.

Om du vill kan du genom Primula få ett mejl varje gång du har ett ärende att handlägga. Välj: Min sida -> Personliga inställningar -> Kryssa ur rutan ”Skicka ej e-post om nya ärenden”.

Tänk på att det kan inkomma ärenden även efter brytdatumet, så var uppmärksamma på det. I mån av tid kan du processa även dessa ärende.

Administratörer personalfrågor

Sara Bengtsson
HR-administratör
Biologiska institutionen

Telefon: 046 222 93 50
E-post: Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se (Sara[dot]Bengtsson[at]biol[dot]lu[dot]se)

Izabella Kehlmeier
HR-administratör
Biologiska institutionen

Telefon: 046 222 02 85
E-post: Izabella [dot] Kehlmeier [at] biol [dot] luse

Ewa Kralik
HR-administratör
Biologiska institutionen

Telefon: 046 222 79 21
E-post: Ewa [dot] Kralik [at] biol [dot] lu [dot] se (Ewa[dot]Kralik[at]biol[dot]lu[dot]se)