Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Byta av IT-supportsystem

Nu på måndag, den 1 september, ansluter vi institutionens IT-support till universitetets gemensamma supportfunktion ServiceNow.

Mailadressen är samma som tidigare, helpdesk [at] biol [dot] lu [dot] se. I fortsättningen kommer en universitetscentral support lösa enklare frågor, medan våra IT-tekniker hanterar ärende som exempelvis IT-inköp, lokal nätanslutning och ominstallationer.

Om du vill följa dina ärenden loggar du in i ServiceNow.

Har du pågående ärenden måste du logga in i vårt gamla system helpdesk.biol.lu.se för att kommunicera kring ärendet (kräver VPN om du är utanför universitetets nät).