Rekrytering under sommaren 2023

Sommaren närmar sig och vi vill uppmärksamma er på att det är hög tid att börja planera för ärenden som behöver bli klara innan sommarledigheterna. Då anställningsärenden hanteras av både institution och fakultet blir datumen extra viktiga när det är låg bemanning.

För att kunna hinna bli klara i tid inför sommaren så har vi några tidpunkter för handläggning av rekryteringsärenden.

14 juni – Sista dag att inkomma med nya rekryteringar som ska annonseras före eller under sommaren. Inkommen rekrytering = ifyllt ärende i Varbi samt kravprofil överlämnat till HR-avdelningen.
14 juni – Sista dag att inkomma med underlag för anställningsbeslut inför sommaren. Då ska yttrande, kontering, lön och eventuella tillstånd vara överlämnat till HR-avdelningen.

Ärenden i Primula såsom ledigheter under sommaren, tidrapporter etcetera, ska vara klart i Primula innan midsommar, det vill säga vecka 25.

Veckorna 26–31 kan endast akuta ärenden hanteras.

Ärenden som kommer in efter ovanstående deadline kommer att hanteras i mån av tid men vi kan inte garantera att ärendet handläggs under sommaren utan ärendet kan behöva vänta till efter vecka 31.